Marcipán színezése



Közkívánatra leírom, hogy milyen módszert találtam a marcipánmassza ilyen színűre "varázslására".

Sok mindent kipróbáltam, de a marcipánmassza színezésére a legegyszerűbb megoldást találtam a legjobbnak: a szinte minden boltban kapható - kis műanyag, szögletes alakú - alkohol alapú ételszínezék ( kb. 90 ft/dl ) jött be nekem a legjobban. Bár nagy ellensége vagyok a "műanyag" alapanyagoknak, a különleges színeket ezekkel lehet a legjobban elérni.

Használata: a tortabevonást megelőzően legalább 2 órával összegyúrom a marcipánmasszát annyi ételfestékkel, amennyi a kívánt szín eléréséhez szükséges; ezután hűtőben pihentetem. Azért kell újból lehűteni a marcipánt, mert különben nem lehet kinyújtani... ragadna mindenhová - ugyanis az ételfesték eldolgozása alatt a marcipán átveszi a tenyerünk melegét.

A másik jó megoldás a bal oldalon látható tubusos ételfesték. Ettől nem fog annyira ragadni a marcipán, könnyebb vele bánni - viszont drágább megoldás.








Hasznos tipp: a tupperes nyújtóba lehet hideg vizet tölteni, így nem melegszik fel a marcipánmassza, és nem ragad. A deszka anyaga pedig úgy van kialakítva, h. ne ragadjon le rá semmi, és könnyítésként a standard tortaméreteket is rányomtatták.