Őszibarack süti



Az egyik kedvencem... nem is olyan rég kaptunk egy kis lakodalmas kóstolót, és akkor elhatároztam, hogy elkészítem... nem hittem, hogy ennyire macerás.

Hozzávalók:
25 dkg margarin
25 dkg porcukor
1 db tojás
1,5 dl tej
8 dkg liszt
1 cs. sütőpor
A fenti hozzávalókat homogén masszává keverem, és legalább egy óráig pihentetem.
70 dkg liszt
kell még a tésztához, ezt hozzádolgozom, és tésztává gyúrom. A kész tésztából kis golyókat készítek, az egyik oldalát kissé lelapítom, majd kivajazott+kilisztezett sütőlapra teszem.


Előmelegített sütőben kb. 180 C-on kb. 30 percig sütöm ( éppen, hogy csak meg kell kapatni a sütőben, nem szabad szárazra sütni! ) Egy kis pihentetés után - még  melegében - kis lyukakat vágok a laposabb oldalára - ez lesz majd a töltelék helye.


Töltelék hozzávalók:
20 dkg vaj
3 db tojás
6 dkg porcukor
A fentieket gőz felett krémmé főzöm, majd hozzáadom a kivágott félgömbök közepét.  A krémhez még hozzákeverek egy evőkanál baracklekvárt ( esetleg még némi rumot ;D ) is, aztán jöhet még 1-2 ek. kakaópor. Ezzel a masszával töltöm meg a félgömböket, ill. segítségével ragasztom őket össze.

 

Dekorálás:
A színezéshez piros és zöld folyékony ételfestéket vízzel felhigítok, és ezzel festem be a barackokat - először az egyik oldalát, aztán jöhet a másik is.

 

Legvégül meghempergetem a kis drágákat kristálycukorban.

U.i.: A recept alapján kb. 30 barack süti készül el, de elég magas a selejtezési hányad - főleg a vájást viselik nehezen.