Téli fagyi ( tölcsér főzött krémmel )





Hozzávalók:
 
5 +15 dkg porcukor
3 dkg finomliszt
2 tojás sárgája
1,5 dl tej
15 dkg Rama margarin
vanília aroma vagy citromlé ( nem szükséges )
 
12 db (édes) tölcsér
 
Díszítéshez:
1 tábla ízlés szerinti csokoládé
dekor cukor
 
 
Első lépésként krémet kell főzni:  az 5 dkg porcukrot a liszttel, tojás sárgájával, ill. a tejjel sűrű masszává főzöm. Hagyom kihűlni, és közben folyamatosan kevergetem.
 

Második lépésként kikeverem a krém további összetevőit: 15 dkg procukrot a margarinnal; amilyen habosra csak lehet. Az előzőleg megfőzött és teljesen kihűlt krémet is hozzáadagolom, és habosra keverem. A legvégén ízesíthetem még vanília aromával, vagy citromlével.

 
A kész krémet habzsák segítségével tölcsérekbe töltöm.


 
 
Ha jól kevertük ki a krémet, egyáltalán nem fog csöpögni :)
 
 
 
Utolsó lépésként a krémekre olvasztott csokit teszek: egy tábla csokit  összetörök ( én legjobban a Milka étcsokit szeretem ) üvegtálba teszem, és kb. 1 percig a mikróba teszem, felolvasztom ( aki jobban szereti vízgőz fölött főzni, az is jó megoldás ) . A lényeg, hogy csokibevonat kerül a krémre, majd dekor cukor.
 
 
 
Amig a csokoládé megdermed, függőlegesen tárolom - különben a csoki kifolyik a tölcsérből.
 
 
 
U.i.: Az igazi profik a tölcsért ostyából hajtogathatják, ez sajna nekem nem megy :D
( ostyahajtogás módja Horváth Ilona szakácskönyvében található )